Co może być bliższe naturze...?
Co może być bliższe naturze, niż cykliczna zmienność, powroty do znanych motywów w nowych okolicznościach? Cóż może być bliższe idei sztuki, aniżeli twórcze przetwarzanie rzeczywistości?
Wszystkie te elementy można odnaleźć w pracach Agnieszki - malarki, fotografika i kreatora wnętrz. Współgrają one ze sobą w urządzonym przez nią apartamencie na przedmieściach dużego miasta. Dopiero tam widać, jak połączenie wyjątkowości z codziennością, przyrody z miastem i zmysłu fotograficznego z wyczuciem formy i koloru prowadzi do syntezy tradycji z oryginalnością.
Czasami perełki można odnaleźć w niespodziewanych miejscach, a inspiracje do twórczości pośród "szarej" codzienności. Tak było w przypadku tego apartamentu, który będąc przypadkową, nie rokującą nadziei ofertą z peryferii miasta, okazał się wymarzonym domem. Podobnie jest z inspiracjami artystki - w nieoczekiwanych miejscach można trafić na widoki, które warto "pożyczyć", utrwalić, zachować. "Pożyczanie widoków" jest motywem przewodnim twórczości Agnieszki. Lecz przecież zapożyczenia i odwołania są właściwością każdej twórczości, niezależnie, czy jest to malarstwo, fotografia, czy aranżacja wnętrz.
Fotografie obok - górna lewa: wieloplanowe widoki otoczenia apartamentu są atrakcyjne o każdej porze roku.
Górna prawa: dopełniające się krajobrazy za i... przed oknem.
Dolna lewa: kolorystyka pokoju dziennego współgrająca z porą roku.
Dolna prawa: detale wnętrza "pożyczone" z różnych kultur.
"Błękitne wyczulenie" - obraz na płótnie 100x120 cm.
Duży, nastrojowy obraz potrafi nadać każdemu pomieszczeniu niezwykłego klimatu.
"Hanami 2011" - obraz na płótnie 120x120 cm.
Obraz inspirowany japońską celebracją kwiatów oraz kimonem, jako wyraz solidarności z Japonią w roku wielkiej tragedii w tym kraju.
Fotografia górna: inspirujące, wieloplanowe widoki z pracowni artystki na różne sfery miasta.
Środek po lewej: kameralny obiad z panoramą metropolii.
Środek: intrygująca ikebana skomponowana z ulubionych kwiatów gospodyni domu.
Środek po prawej: powitanie wiosny w zaułku klatki schodowej.
Na dole po lewej: wstęp do wigilijnej kolacji w pracowni artystki.
Na dole po prawej: sercu domu - stół wykonany z burty statku.
Fotografia górna lewa: fragment widoków z sypialni; jest to strona mocno nasłoneczniona, więc wymaga osłony rolet i "okiennic". Górna prawa fotografia: impresja we wnętrzu na temat kwitnącego czosnku. Dolna fotografia: okna w sypialni zostały wyróżnione fakturowymi obramowaniami inspirowanymi starymi okiennicami - francusko-holendersko-afrykański mix, który ujawnia fascynacje Agnieszki. Ściany są nie tylko według jej projektu, ale i własnoręcznie przez nią pomalowane. Żółcie, błękity i zielono-brązowe motywy odwołują się do widoków za oknem. Lustro kojarzące się z zegarem dodaje wnętrzu "głębi czasowej" i optycznie je powiększa. Szereg kutych elementów koresponduje ze sobą i nawiązuje do... koła rowerowego - ulubionego środka transportu artystki.
"Zaczarowany kadr" - obraz na płótnie 100x100 cm.
"Pożyczone" widoki artystki to częstokroć jakby kadry z fantazyjnych filmów.
Fotografia górna: "Srebrzyste piruety" - obraz na płótnie 100x100 cm. Obraz jest w specjalnie dobranych ramach i "dojrzewa" w pracowni artystki, która nie może się z nim rozstać.
Dolna lewa fotografia: dekoracja kwiatowa w ręcznie malowanym wiaderku z motywami "pożyczonymi" z obrazu Agnieszki "Wieczór na okładkę".
Dolna prawa fotografia: "Przedwiosenne przecinki" (obraz na płótnie 100x120 cm) pochodzący z cyklu "Źdźbło" - jeden z nowszych obrazów artystki nawiązujący do dawniejszych inspiracji graficznych.
Motywy z obrazów mogą "przewędrować" na różne przedmioty codziennego użytku, nadając im unikalnego charakteru i samemu nabierając także nowych znaczeń.
Fotografia górna: zimowy widok z okna pracowni artystki.
Dolna lewa fotografia: "Płatki ciszy" - obraz na płótnie 100x100 cm). Jak widać cisza może dźwięczeć różnymi barwami.
Dolna prawa fotografia: "Zlot" - obraz na płótnie 100x100 cm. Motywy ptasie zimą są równie interesujące, jak wiosną, czy latem.
Obrazy nadają wnętrzom nie tylko walory estetyczne i budują atmosferę witalną, kontemplacyjną lub refleksyjną, ale potrafią być także bardzo energetyzujące.
Prezentowane obrazy znajdują się w kolekcji artystki, jak również w krajowych i zagranicznych kolekcjach osób prywatnych.